Informacje
Wrocławskie tramwaje konne
Jeżeli chcesz zakupić taki produkt dodaj do koszyka:
Wrocław ma to szczęście, że zachowało się sporo materiałów źródłowych, dzięki którym można odtworzyć nieznany dzisiejszym czytelnikom okres, kiedy transport tramwajowy dopiero się kształtował.
10 lipca 1877 roku we Wrocławiu otworzono pierwszy odcinek miejskiej kolei konnej. Trasa obsługiwana przez przedsiębiorstwo Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft (Wrocławskie Towarzystwo Kolei Ulicznej) wiodła z Przedmieścia Oławskiego na Szczytniki. W ciągu kilkunastu lat udało się stworzyć jedną z największych sieci tramwajowych w Niemczech o łącznej długości tras przekraczającej 30 km. Pod koniec XIX stulecia, w okresie największego rozkwitu na pięciu liniach kursowało 140 wagonów, do ciągnięcia których spółka wykorzystywała ponad pół tysiąca koni.
W książce Wrocławskie tramwaje konne autor pełni rolę przewodnika. Przybliża Czytelnikom rozwój kolei konnej we Wrocławiu i szczegóły jej codziennej eksploatacji. Informacje na temat zajezdni, wagonów, infrastruktury czy koni tworzą zwarty obraz transportu w mieście w ostatnich dekadach XIX stulecia.
Bogaty materiał ilustracyjny, a także liczne artykuły prasowe opowiadające o tramwajach konnych we Wrocławiu pomogą Czytelnikom przenieść się w odległe czasy i poznać niemal nieznane oblicze miasta.
Książkę polecają:
Ilość stron: | 408 |
Format: | 205x290 |
Oprawa: | twarda |
ISBN: | 978-83-7729-171-9 |
EAN: | 9788377291719 |
Waga: | 2 050 g |
SERIA: | Monografie komunikacyjne Zobacz inne pozycje z tej serii |
Fragment ksiązki (pdf): | Zobacz fragment książki |
Książki o podobnej tematyce:
Wrocław przełomu wieków XIX/XX
Wrocław przełomu XIX i XX wieku, przez pewien czas trzecie co do wielkości zaludnienia miasto (po Berlinie i Hamburgu), tętnił życiem. Działało tu bractwo ...
74.93 zł
Tramwaje w Polsce
Książka Tramwaje w Polsce przedstawia historię, rozwój, najważniejsze aspekty techniczne – taborowe i infrastrukturalne – wszystkich sieci tramwajowych, które funkcjonowały bądź funkcjonują (...
89.93 zł
Sekrety Wrocławia
Słynie jako miasto mostów. Zachwyca architekturą. Uwodzi i obiecuje moc ekscytujących wrażeń. Wrocław od lat niczym niepokojąco piękna kobieta urzeka i skrywa ...
41.18 zł
Sekrety Wrocławia cz. 2
Wrocław, młode miasto o niemiecko-polskiej historii, już po raz drugi odsłania swoje sekretne oblicze. Czyimi śladami podążymy tym razem? Dokąd poprowadzą nas ulice dawnej, a ...
41.18 zł
Tramwaje lwowskie 1880-1944
Lwów jako jedno z najważniejszych miast Austro-Węgier i II Rzeczpospolitej doczekał się wielu opracowań historycznych, a także szczegółowych rozpraw na temat niektó...
112.43 zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili również:
Od kolei na Dolnym Śląsku po Koleje Dolnośląskie
Obserwowany w ostatnich latach renesans kolei w Polsce wyraźnie widoczny jest również na Dolnym Śląsku. Na intensywny wzrost przewozów pasażerskich w regionie w ...
74.93 zł
Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei
Minimalistyczne industrialne wnętrze, przestronne perony, nowoczesne przeszklenia i tradycyjne detale. Funkcjonalność, prostota i harmonia form. Łodzianie czekali na niego z niecierpliwością. Dworzec Łódź Fabryczna zachwycił. Jego otwarcie ...
74.93 zł
Szczecińskie tramwaje
Książka ta powstała z pasji do komunikacji miejskiej. Dokumentuje szczególną historię Szczecina, w którym tramwaje pojawiły się już w drugiej połowie XIX ...
52.43 zł
Kolejowe budownictwo mieszkaniowe na Śląsku i w Wielkopolsce
Książka opowiada o powstawaniu i przemianach zabudowy mieszkaniowej dla kolejarzy. Specyficzne warunki pracy na kolejach – wymagające dyspozycyjności służbowej, odpowiedzialności i szczególnej ...
97.43 zł
Słupskie tramwaje
Książka jest okazją do poznania historii rozwoju i upadku sieci tramwajowej w Słupsku. Przedstawia dzieje trakcji od pierwszych projektów z początku wieku aż po rozbi&...
52.43 zł
- A jednak kolej. Tom V. Przemysł na szynach. Kolej wobec industrializa...
- Sekrety województwa łódzkiego
- Łódzka kuchnia regionalna - Lodz regional cuisine
- Nasz Świdermajer
- Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1950
- Ukryta przestrzeń. Wojskowe lata warszawskiego Bemowa 1945–1989
- Zabytkowa stacja kolejowa Gniezno. Od Kolei Górnośląskiej do Planu ...
- Zaczarowany Lwów. Przewodnik nieoczywisty
- Dworzec Warszawa Główna i linia średnicowa 1921–1949
- Dzieła hydrotechniki w Polsce. Kanał Górnośląski (Gliwicki)
Proszę się zalogować.
email: | |
hasło: | |
Zalogowanie oznacza akceptację regulaminu oraz Polityki Ochrony Prywatności (RODO) w jego obecnym brzmieniu. | |
Nie pamiętasz hasła? | |
Nie masz jeszcze konta? |