WYSZUKIWARKA

 
wpisz szukaną frazę i wybierz obszar poszukiwańSzukaj w:               
Blue 1Banner dostawaSekrety

Informacje

Architektura Śląskiej Kolei Górskiej

Architektura Śląskiej Kolei Górskiej

Cena katalogowa: 99.90 zł
Cena promocyjna: 74.93 zł
Nakład wyczerpany
Posiadamy w sprzedaży produkt uszkodzony w obniżonej cenie 49.95 PLN

Jeżeli chcesz zakupić taki produkt dodaj do koszyka:
Podaj swój adres email:

Śląska Kolej Górska, wiodąca u podnóża Sudetów, powstała w latach 1863–1867 na szlaku Görlitz/Węgliniec – Jelenia Góra – Wałbrzych. Architektura obiektów stacyjnych i drogowych obiektów inżynieryjnych szlaku stanowi jedno z wybitniejszych dzieł budownictwa kolejowego ówczesnej epoki.  

Górskie otoczenie miało wpływ na wyjątkową formę linii. Monumentalne obiekty stacyjne zaprojektował znany niemiecki architekt Hermann Cuno, natomiast budowę linii prowadził zasłużony dla budownictwa kolejowego radca budowlany Karl Malberg. 
Książka Architektura Śląskiej Kolei Górskiej Gorlitz/Węgliniec – Jelenia Góra – Wałbrzych ukazuje nieznane dotąd wątki historyczne z okresu budowy szlaku kolejowego, prezentuje głównych budowniczych i twórców tej kolei, przedstawia architekturę stacji kolejowych z uwzględnieniem ich lokalizacji przestrzennej, zastosowanego budulca, wystroju architektonicznego oraz rozplanowania funkcjonalnego wnętrz najważniejszych obiektów dworcowych. 
Wśród omawianych obiektów znalazły się dworzec w Węglińcu, który uzyskał wystrój na miarę dworców berlińskich, neorenesansowy dworzec w Jeleniej Górze, zbudowany z bloków jasnego piaskowca, a także kamienny neogotycki dworzec w Rybnicy, powstały z myślą o kuracjuszach przybywających do położonego w pobliżu uzdrowiska Cieplice. 
W książce ukazane zostały także obiekty inżynieryjne linii, przedstawione parametry techniczne mostów, wiaduktów, przepustów i tuneli. 
Publikację wzbogaca dokumentacja ikonograficzna, zarówno archiwalna, jak i współczesna.
 

Szczegóły książki:
Ilość stron:226
Format:210 x 290
Oprawa:twarda
ISBN:978-83-7729-148-1
EAN:9788377291481
Waga:1 170 g
SERIA:Monografie komunikacyjne
Zobacz inne pozycje z tej serii
Fragment ksiązki (pdf):Zobacz fragment książki

Książki o podobnej tematyce:



Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili również:

Przemysław Dominas
Kolej Podsudecka. Legnica – Kamieniec Ząbkowicki – Kędzierzyn Koźle

Kolej podsudecka na ponad 200-kilometrowym szlaku tworzy wyjątkową możliwość zobaczenia zarówno głównych pasm Sudeckich, jak i zwiedzenia wielu Śląskich miast pochodzenia średniowiecznego o ...
99.90 zł
74.93 zł

Przemysław Dominas, Tomasz Przerwa
Koleje Ziemi Ząbkowickiej

Książka opisuje budowę i funkcjonowanie kolei na ziemi ząbkowickiej, podejmując problem jej rozwoju i znaczenia w zmieniających się warunkach gospodarczych i społeczno-politycznych. Osobną cześć poś...
99.90 zł
74.93 zł

Przemysław Dominas
Kolej Kłodzko - Kudowa Zdrój

Linia kolejowa Kłodzko – Kudowa Zdrój jest położona w wyjątkowo atrakcyjnym terenie górskim. Jej wysokie walory turystyczne współtworzy nie tylko ...
99.90 zł
74.93 zł

Przemysław Dominas
Kolej Kłodzko - Lądek Zdrój - Stronie Śląskie

Oddajemy w Państwa ręce książkę przedstawiającą historię budowy i eksploatacji linii kolejowej Kłodzko – Lądek Zdrój – Stronie Śląskie przebiegającej ...
99.90 zł
74.93 zł

Przemysław Dominas
Kolej w prowincjach poznańskiej i śląskiej – mechanizmy powstawania i funkcjonowania do 1914 roku

Książka Kolej w prowincjach poznańskiej i śląskiej – mechanizmy powstawania i funkcjonowania do 1914 roku ukazuje nieznane dotąd problemy administracyjne, zjawiska społeczne oraz architektoniczno-inżynieryjne wpł...
129.90 zł
97.43 zł

×

Proszę się zalogować.

email:
hasło:

Zalogowanie oznacza akceptację regulaminu oraz Polityki Ochrony Prywatności (RODO) w jego obecnym brzmieniu.


Nie pamiętasz hasła?
Nie masz jeszcze konta?